Tendrová parní lokomotiva pro vozbu osobních a nákladních vlaků na vedlejších tratích.
Technická data lokomotivy |
||
Charakteristika | 1’D1’ p2t | |
Rozchod | 1 435 | mm |
Počet válců, vrtání | 2 × 480 | mm |
Zdvih pístů | 570 | mm |
Průměr kol hnacích dvojkolí | 1 150 | mm |
Průměr kol běhounů | 880 | mm |
Přetlak páry | 15 | bar |
Roštová plocha | 2,07 | m² |
Výhřevná plocha kotle, strana vody | 105,41 | m² |
Výhřevná plocha přehřívače, strana páry | 33,8 | m² |
Služební hmotnost lokomotivy | 54,6 | t |
Maximální rychlost | 60 | km/h |
Minimální poloměr oblouku | 100 | m |
Celková délka přes nárazníky | 12 120 | mm |
Zásoba vody | 11 | m³ |
Zásoba uhlí v tendru | 5 | t |
Jmenovitý výkon parního stroje | 800 | koní |
Historie lokomotivy |
|
1948 | - vyrobena lokomotivkou ČKD Praha pod výrobním číslem 2422/1948, dodána ČSD a uvedena do provozu v lokomotivním depu Leopoldov |
1953 | - předána do lokomotivního depa Brno |
1959 | - převedena do depa Břeclav |
1961 | - předána zpět do depa Brno |
1976 | - administrativně zrušena, jako provozní prodána na vlečku cukrovaru Trenčianská Teplá |
1985 | - ukončení provozu na vlečce cukrovaru |
1990 | - získána do sbírek Iron Monument Clubu Plzeň, přeprava po trase Trenčianská Teplá - Brno |
1992 | - lokomotiva přepravena z Brna do Plzně a deponována v prostorách depa Plzeň |
- prohlídka pracovníky ŽOS České Velenice za účelem stanovení rozsahu plánované opravy do provozního stavu | |
2016 | - uzavření partnerského svazku IMC, ČSOL a ČD a.s. – výsledkem je znovu zprovoznění lokomotivy |
2017 | - demontáž součástí lokomotivy, odvoz kotle do opravy, vyvázání pojezdu, oprava karoserie a van |