Motorová lokomotiva s mechanickým přenosem výkonu a motorem Tatra T111A, vyráběná v letech 1957 až 1962 v celkovém počtu 835 kusů, určená pro lehký posun a provoz na vlečkách. Při pozdějších rekonstrukcích lokomotivy byl motor T111A nahrazen motorem Tatra T930-51.
Technická data lokomotivy |
||
Uspořádání dvojkolí | B | |
Rozchod dvojkolí | 1 435 | mm |
Délka přes nárazníky | 7 240 | mm |
Rozvor kol | 2 800 | mm |
Průměr kol | 1 000 | mm |
Typ motoru (původní) | T111A | |
Výrobní číslo (původní) | 25009 | |
Výkon motoru (původní) | 121 | kW |
Typ motoru (současný) | T930-51 | |
Výrobní číslo motoru (současné) | ||
Výkon motoru (současný) | 147 | kW |
Nejvyšší dovolená rychlost | 40 | km/h |
Typ převodovky | ČKD M 150-4 Mylius | |
Hmotnost lokomotivy ve službě | 22 | t |
Palivo | Motorová nafta |
Historie lokomotivy |
|
1959 | - vyrobena lokomotivkou ČKD Praha pod výrobním číslem 4653 |
27. 7. 1959 | - předána TSS Koterov |
27. 12. 1963 | - 18. 3. 1964 - zapůjčena LD České Budějovice |
19xx | - přechod k TD České Budějovice |
listopad 1986 | - přeznačena na 700 620-8 |
9. 6. 1989 | - přiděleno nové číslo 701 663-7 |
21. 6. 1989 | - rekonstrukce v LD Zdice – dosazení motoru T930-51 |
1995 | - majitel ČD SDC České Budějovice |
22. 4. 1996 | - přeznačena na 701 463-2 |
6. 11. 1996 | - TBZ v úseku Ševětín – Dynín |
leden 2012 | - majitel SDC Jihozápadní Čechy |
červenec 2012 | - majitel SŽDC - Oblastní ředitelství Plzeň |
srpen 2013 | - získána do sbírek Iron Monument Clubu Plzeň |
8. 12. 2013 | - první jízda v muzejním provozu |